«نوربرت فیبیگ» (Norbert Fiebig) ـ رییس سازمان DRV ـ گفت: به طور کلی، تعطیلات اولویت بالایی برای مردم دارد. این نکته ما را با وجود نبود قطعیت در تحولات ژئوپلیتیکی و اقتصادی خوشبین کرده است.»
آلمان سال پررونقی را برای صنعت گردشگری پیشبینی میکند.
البته صنعت مسافرت آلمان در سال ۲۰۲۱ به این رقم نزدیک شد؛ چراکه آمار فروش به ۸۴ میلیارد یورو، یعنی حدود دو برابر سال ۲۰۲۰ رسید.
این سازمان همچنین اظهار کرد: سال ۲۰۲۳ شروع خوبی داشته و درآمد آژانسهای مسافرتی و پلتفرمهای رزرو آنلاین در ژانویه دو برابر شده و در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.
«ITB»، یکی از مهمترین نمایشگاههای مهم گردشگری جهان نیز پس از سه سال غیبت به دلیل ویروس کرونا، امسال به صورت حضوری برگزار خواهد شد. حدود ۵,۵۰۰ شرکتکننده از ۱۶۱ کشور به این رویداد ملحق خواهند شد.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1401121611971/%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF
روسیه به دلیل تحریمهایی که از سوی غرب در پی حمله به اوکراین بر آن اعمال شده است، امسال در ITB شرکت نخواهد کرد. ایران نیز در این نمایشگاه حضور نخواهد داشت.
«فیبیگ» انتظار دارد آمارهای امسال به سطح سال ۲۰۱۹ برسد که مردم ۹۸ میلیارد یورو در تعطیلات خرج کرده بودند. ۶۹.۵ میلیارد یورو از آن رقم برای سفرهای رزروشده صرف شده بود.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سازمان «DRV» فعال در صنعت گردشگری آلمان، اعلام کرد که جنگ در اوکراین و بحران هزینههای زندگی، میل مصرفکنندگان آلمانی برای رفتن به تعطیلات را از بین نمیبرد و پیشبینی کرد که آمارهای فروش خدمات سفر در سال جاری میلادی به سطح قبل از همهگیری کووید-۱۹ بازمیگردد.