او با اشاره به این که تور آشناسازی ارمنستانی ها در حال حاضر در ایران در حال برگزاری است، افزود: امسال ۱۰ تور آشناسازی از کشورهایی همچون چین، قطر و تایلند برای گروه های مرجع خارجی از سوی معاونت گردشگری برنامه ریزی و اجرا شده است.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز بیان کرد: تورهای آشناسازی به عنوان یکی از کارآمدترین روش های جذب گردشگران خارجی و اقدامی مهم به منظور مقابله با پروژه ایران هراسی و ارائه تصویری واقعی و مطلوب از کشورمان همواره در دستور کار برنامه های دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار دارد.
ارمنستان به واسطه مرز مشترکی که با ایران داشته، از جمله کشورهای همسایه بوده که ایرانی ها از گذشته تا کنون با آن در رفت وآمد بوده اند و یکی از مقاصد سفر ایرانی ها نیز محسوب می شده است، به گونه ای که در سال هایی ایرانی ها دومین گروهی بودند که بیشترین سفرها را به ارمنستان داشتند.
او با بیان این که سفر فعالان گردشگری ارمنستانی به کشورمان پنج روزه خواهد بود، افزود: این گروه به نقاط مختلف استان تهران سفر کرده و با ظرفیت های تاریخی و فرهنگی، جاذبه های ورزشی و تجاری و پتانسیل های گردشگری خوراک آشنا می شوند.
اژدری گفت: برگزاری تورهای آشناسازی به عنوان اقدامی مهم و اثرگذار برای جذب گردشگران خارجی از سوی معاونت گردشگری ادامه خواهد داشت.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اظهار کرد: فعالان گردشگری ارمنستانی در مدت اقامت خود در تهران از جاذبه هایی از جمله کاخ گلستان، مجموعه های فرهنگی تاریخی نیاوران و سعدآباد و نیز مجموعه تفریحی و ورزشی توچال بازدید می کنند.
به گزارش ایسنا، لیلا اژدری درباره تور آشناسازی فعالان گردشگری ارمنستان گفت: هشت نفر از توراپراتورها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان برای شرکت در تور آشناسازی به ایران سفر کرده اند.
در سال های اخیر این ترددها از سوی ارمنستانی ها برای درمان و خرید نیز با افزایش روبه رو شده است، اما سفر ارمنستانی ها به ایران با وجود نزدیکی های فرهنگی بیشتر سنتی بوده و ایران تا کنون تبلیغ گسترده و یا متفاوتی در ارمنستان برای جذب گردشگر نداشته است. برگزاری تور آشناسازی برای فعالان گردشگری ارمنستان شاید این رویه را با تغییراتی مواجه کند و به رفت و آمد ارمنستانی ها به ایران شکل توریستی تری بدهد.
انتهای پیام