تور تهرانگردی تیر 1401

محمدرضا شاه پهلوی و محمد مصدق هر دو وصیت کردهبودند در ابن بابویه دفن شوند. اطلاق نام «گلستان» به این مجموعهی شاهکار به دورهی قاجار و بنیانگذارش یعنی آقا محمد خان قاجار بر میگردد. در دورهی قاجار، قسمتی از جواهرات بر تاج کیانی، کره جواهر نشان و تخت نادری نصب شد که در کاخ موزهی گلستان نگهداری میشود. از جمله جواهرهای سلطنتی که در این موزه نگهداری می شود عبارتند از الماس دریای نور، جقه نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهر نشان، تخت طاووس (قاجاری) (تخت خورشید) و تخت نادری. رضاخان پهلوی جواهرات را ابتدا در زیرزمین کاخ مرمر نگهداری کرد و پس از ساخت بانک ملی ایران جواهرات به موزه بانک ملی منتقل شد و پشتوانه اسکناس گردید. منشور کوروش قدمتی 2550 ساله داشته و در موزه بریتانیای لندن نگهداری میگردد. در روز افتتاحیه برج شهیاد در کشور بری اولین بار از منشور حقوق بشر کوروش کبیر رونمایی شد. این برج که از خشت و آجر ساختهشده، عمر ساختش به دوره سلجوقیان بر میگردد.

از طرفی دیگر، معیرالممالک، ساعتی را وقف حرم کرد که بر روی برج نصب شدهبود. این چشمه در مجاورت ابن باویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی ری قرار دارد. در گذشته، قبرستان ابن بابویه یک کشتزار و باغ بسیار وسیعی بوده که در زیرش یک سرداب قرار داشتهاست. قبرستان ابن باویه دومین قبرستان بزرگ تهران با وسعت ده هکتار در دشت وسیع ری قرار دارد. روبروی امام زاده، موزهی تهران یا همان سرای کاظمی قرار دارد. به گفتهی «جکسون» یکی از گردشگران خارجی، میدان مشق بزرگترین میدان نظامی در تهران است. از میدان فرمانداری لنگرود تا میدان لیلا کوه حدود ۳ کیلومتر جاده آسفالته است و این جاده به سمت روستای «پرشکوه» و بعد از آن به بخش «کومله» میرسد. با این حال، نام این باغ هنوز بر سر دروازه میدان مشق پابرجا ماندهاست. این روستا هنوز دارای برق نیست و ساکنین آنجا از موتور برق برای مصارف برقی استفاده میکنند. این پل زیبا و مدرن یک محل بسیار مناسب برای افرادی است که برای پیادهروی و تفریح و سرگرمی به این محل آمدهاند. هیچ وقت فتحعلیشاه فکر نمیکرد «نیآوران» او اینک تبدیل به «نیاوران» زیبا شود و شاهد چهار دورهی تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و دوم و جمهوری اسلامی باشد.

چون تا قبل از این پادشاهان، هیچ تدبیری برای جمع آوری، حفظ و نگهداری جواهرات و سنگهای زینتی انجام نشدهبود. اشیاء زینتی مانند سنجاقها، دستبندها، انگشتر، گوشواره و گردنبند و اشیاء رزمی مفرغی مانند خنجر، کارد، شمشیر، پیکان است. 3. با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت با کسانی است که سریعتر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. این خانهی دوست داشتنی به سبک خانههای قاجاری ساختهشده و کاملترین معماری را در بین بناهای همشکل خود دارد. در پی محمدشاه، ناصرالدینشاه نیز به تقلید از پدر کاخ صاحبقرانیه را در این باغ بنا نهاد. اما نام باغ ملی چند سال بیشتر دوام نیاورد و در محوطه آن، ساختمانهایی از جمله ساختمان وزارت امور خارجه، کتابخانه ملی و موزه ایران باستان ساخته شد. پس از آنکه در زمان رضاخان طرح برپایی نخستین باغ همگانی (پارک) شهر تهران در زمینهای درون میدان مشق برنامهریزی و پیادهسازی شد، نام میدان مشق به باغ ملی تغییر یافت. ساخت این برج 11 سال زمان برد و اینک یکی از مکانهای پربازدید تهران است که گردشگران داخلی و خارجی به دیدن آن میآیند. برج میلاد بیستمین سازه بلند نامتکی (سازههایی بدون نگهدارندهای همانند سیم و دکل) است و مقام نخست از نظر وسعت کاربری سازه راس برج با زیربنای ۱۳۰۰۰ متر را دارد.

در دوره ناصرالدین شاه، در این سرداب یک سنگ، به همراه یک جسد سالم پیدا میکنند. پس از قتل نادر شاه یکی از سردارانش به نام احمد بیگ افغان ابدالی دوباره به غارت جواهرات خزانه آمد و قسمتی از جواهرات همچون الماس کوه نور هرگز به این مملکت بازگردانده نشد. از آن پس توسط شرکت «دوپلمایر اتریش» و بخش خصوصی شرکت احرار اداره میشود. تالاب استیل یکی از مهمترین قطبهای گردشگری در شهر آستارا محسوب میشود که افزون بر کارکردهای زیستی و طبیعی از جنبههای اقتصادی و اجتماعی نیز بسیار مهم است. پس از برپایی بقعهی شیخ صدوق افراد زیادی در اطراف آن به خاک سپرده شدند و مقبرههای بزرگ و باشکوهی هم اطراف آن احداث میشود. گشایش مجلس یکم و برپایی مجلس موسسان در این مکان اتفاق افتاده و حالا باشکوه و استوار به زمان ما رسیدهاست. بهترین زمان برای سفر به مناطق ییلاقی دشت النزه فصل تابستان است. این بنا جایگزین کاخ کوچکی شد که در زمان فتحعلیشاه ساخته شدهبود.

بخوان:  برگزیدگان بیستمین جایزه ملی کتاب سال دفاع مقدس معرفی شدند

شما در این شهر میتوانید از جاذبههای مختلف گردشگری همچون سالنهای خوب برای تماشای تئاتر، پارکهای متنوع و هزاران تفریحگاه جذاب مختلف دیدن سایت kermanshahtour کنید. این شهر دوستداشتنی در میان این همه شلوغی و جنب و جوش، خانههای تاریخی بسیار زیبایی را در دل خود جای داده که با شنیدن داستانهای هرکدامشان میتوانید پی به تاریخ زیبای طهران ببرید، با شخصیتهای مختلف سیاسی و مشاهیر این مرز و بوم آشنا شده به خانههایشان سر بزنید و با زندگی آنها را از نزدیک آشنا شوید. این موزه که ثبت ملی شده، مجموعهای کمنظیر از آثار سفال و شیشهی ایران را در خود جای دادهاست. این قبرستان 200 ساله چهرههای نامدار متعددی را در خود جای دادهاست. این خانه قدیمی زمانی محل تردد چهرههای سرشناس تاریخ و سیاست از جمله مشیرالدوله، وثوق الدوله، مستوفی الممالک، ملک الشعرای بهار، موتمن الملک پیرنیا، مصدق و حتی خود رضا خان بودهاست. خانه مدرس دارای اندرونی، بیرونی، حیاط و مطبخخانه است. رستورانهای متنوع و با کیفیت در کنار فضای پرانرژی این پل قادر است یک روز بسیار شاد و خاطرهساز برای شما بسازد. در این محله شما میتوانید به زیارت امامزاده یحیی بروید و در کنار امامزاده، کهنترین چنار تهران با قدمت 900 ساله را ببینید که سرش را به آسمان بردهاست.

در شرق آرامگاه ابن بابویه برج طغرل به ارتفاع 20 متر و مساحت 45 مترمربع قرار گرفتهاست. پل طبیعت یک پل سهطبقه است که از پلهای ایرانی همچون پل خواجو الهام گرفته شده و بزرگترین پل غیرخودرویی ایران محسوب میشود؛ این پل ۷۰۰۰ متر مربع مساحت داشته و عرض آن در نقاط مختلف بین ۶ متر تا ۱۳ متر متغیر است. برای رسیدن به بقعه امامزاده ابراهیم باید در حدود ۵ دقیقه پیاده روی کرد تا به آنجا رسید. از هر گوشهی این پایتخت 200 ساله میتوان قلهی باشکوه دماوند را تماشا کرد. در موزهی موسیقی 240 ساز از 200 نوع مختلف نگهداری میشود. در این مجموعه، علاوه بر معماری روستایی مناطق مختلف استان، سایر عناصر فرهنگی مربوط به ابزارهای زندگی و کار، خوراک، پوشاک و غیره هم به نمایش درخواهد آمد. مجموعه 18 عمارت و کاخ های کوچک و بزرگ که در خوش آب و وهواترین بخش تهران به مساحت 110 هکتار ساخته شدهاند.

در داخل غار چند دالان بزرگ در جهتهای مختلف وجود دارد که هر کدام به قسمتهای دیگر دالان ارتباط دارد و دارای طول و عمق متفاوت هستند. گشت های مختلف تور تهرانگردی بر حسب روز انتخابی مطابق با پکیج داخل جدول پایین صفحه می باشد. برای استفادهی بهتر از تاریخچه و جذابیتهای متنوع طهران، میتوان با تورهای مختلف تهرانگردی آرندتور همراه شده و از نقاط جذاب و تاریخی این شهر بازدید کرد. 2. پس از واریز هزینه سفر ارائه (فیش واریزی، شماره تماس و عکس کارت ملی و عکس کارت واکسن تمام نفرات) به دفتر آرندتور از طریق واتس آپ به شماره زیر الزامی میباشد. با آرندتور همراه باشید و از هجده کاخ زیبا و فوق العاده از نزدیک دیدن کرده و با تاریخچهی هرکدام آشنا شوید. گنبد آبیرنگ و بارگاه زیبای امامزاده صالح در میان هیاهوی بازار زیبا و رنگارنگ تجریش همچون دری زیبا میدرخشد. ورودی بازار از مسیر چهارراه سیروس میگذرد و از روبروی بازار آهنگرها شروع میشود. این برج در مسیر اصلی عبور و مرور کاروانها و مسافران قرار داشته و در شبهایی که مهتاب در آسمان نبوده، با آتشی که در بالای باروی آن روشن میکردند، مسیر را برای مسافران مشخص میکرده و نوری نیز به اطراف پخش میشدهاست.

بخوان:  شهید رئیسی مردم‌داری و خدمت به پابرهنگان را نشانه رفته بود

مجموعهی سعدآباد با وجود هشت در ورودی و جنگل طبیعی، چشمهسارها، قناتها، باغستانها، گلخانهها و خیابانها، یکی از زیباترین و مهمترین مجموعه موزههای فرهنگی ایران و تهران است که از گشت و گذار در آن سیر نخواهید شد. این پارک جنگلی به همراه امکاناتی نظیر پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، متل، هتل، مناطق پیکنیک روزانه، مسیرهای پیادهروی، و مجموعه فضاهای جنگلی در ناحیه شرقی، همچون جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه، هرساله پذیرای گردشگران بیشماری به ویژه در اوایل بهار و در تعطیلات عید نوروز است. مسیر رسیدن به قلعه رودخان، جادهای پر پیچ و خم در حاشیه رودخانهای است که در انتها به جنگلی شگفتانگیز میرسد، در انتهای جنگل در هنگام ورود به این سرسبزی وصف ناپذیر، بهتر است خودتان را برای پیاده روی هیجانانگیزی تا اعماق جنگل آماده کنید که آغاز ماجراجویی به سوی قلعهای خیره کننده در دل این جنگل زیبا است. دور تا دور این خانهی دوستداشتنی را گلدانهای کوچک پر کرده و یک حوض آبیرنگ در وسطش قرار دارد که ناخودآگاه ذهن شما را به منزل مادربزرگها و پدربزرگها میبرد.

در بقعه دیگر، دو پادشاه به خاک سپرده شدهاند و دو صندوق چوبی در وسط این اتاق مستطیلی در امتداد یکدیگر قرار دارد که یک صندوق آن دارای منبت کاری بسیار ظریف و کتیبههایی در وسط و دور تا دور آن به خط کوفی است. به گونهای که تا واپسین ساعات خروج خانواده پهلوی از کشور محل اصلی سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده وی بود. در تور تهرانگردی آرندتور میتوانید به بازدید این موزهی بینظیر که یکی از ده موزهی برتر ایران است، بروید. کاخ نیاوران شامل هشت مجموعهی دیدنی است که در تور تهرانگردی آرندتور میتوانید با تاریخچهی آنها بهصورت کامل آشنا شوید. با تور تهرانگردی آرند تور به این محله بیاید و یک سفر یک روزه در تاریخ تهران را تجربه کنید. این پل که یکی از نمادهای شهر تهران بوده کاملاً سازگار با محیطزیست و طبیعت است. تهران با برج آزادیاش یکی از نمادهای مشهور است که در دنیا بدان شناخته میشود. حرم عبدالعظیم حسنی یکی مشهورترین زیارتگاههای تهران در شهر ری است که هرساله مردم زیادی را برای زیارت به این شهر میآورد. یکی دیگر از پسران فتحعلیشاه، هولاکو میرزا، بانی بازسازی و آذینکاری حرم شد.

این برج 435 متری بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی جهان است. تهران جزء شهرهای پرجمعیت جهان میباشد که بزرگترین شهر ایران در دامنهی کوه البرز قرار دارد. موزهی آبگینه و سفالینه یکی از موزههای بسیار پربازیدید تهران است که در خیابان سیتیر قرار گرفته و مورد توجهی ویژهی گردشگران خارجی است. موزهی آبگینه از نظر آثار گران بهایی که در آن نگهداری میشود، عمارت بسیار زیبای «قوام السلطنه» وزیر احمد شاه، میزبانی سفارتخانهها مصر و افغانستان پس از انقلاب و همینطور طراحی موزه بسیار قابل توجه و ارزشمند است. سه تار کوچک اما بسیار نفیس ناصرالدین شاه متعلق به 150 سال پیش یکی از آثار گران بهایی است که در این موزهی کمتر شناخته شده نگهداری میشود. آرامگاه ابن باویه در دی ماه 1375 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاست. در همسایگی مقبرهی شیخ صدوق در فاصلهی نزدیک یک بقعه با هشت ستون و بسیار شبیه آرامگاه حافظ شیرازی قرار گرفته که در آن حاج ابوالحسن جلوه (طباطبایی) حکیم و عالم شیعی قرن سیزدهم به همراه افراد مشهوری همچون غلامرضا تختی، پهلوان سید حسن شجاعت، علی اکبر دهخدا، محمدعلی فروغی، رجبعلی خیاط، حسین بهزاد و سرهنگ محمود ایروانی اعظم از مؤسسان مدرسه موسیقی، مزار محمدعلی مظفری بنیانگذار یتیمخانههای مظفری، دکتر سید حسین فاطمی، شیخ موسی دبستانی ادیب و عارف معاصر، جواد فاضل نویسنده و مترجم معاصر و مزار شهدای ۳۰ تیر ۱۳۳۱ شمسی قرار دارند.

بخوان:  وزیر ارشاد در بازدید از موکب‌های اربعینی خوزستان: مرقد دانیال نبی توسعه می‌یابد

پل طبیعت توسط لیلا عراقیان 26 ساله و با همکاری علی بهزادیان (اعضای شرکت سازههای پارچهای دیبا) طراحی شدهاست. پس از آن ۳۸ سال بعد «رضا کیا» پسر سید علی کیا را در کنار پدرش دفن کردند و چون در همان روز «سید رضی کیا» پادشاه گیلان رحلت کرده بود وی را در همان حجره دفن کردند. در گوشه کنار بازار رشت میتوان جلوههای گوناگونی از زیباییهای فرهنگ فولکلور استان گیلان را یافت که به نوبه خود از جاذبههای مهم گردشگری گیلان است. پس از بازدید از بازار عودلاجان به سراغ حمام نواب میرویم. مدت زمان بازدید از این جاذبه گردشگری گیلان ۱ الی ۲ ساعت است. یک برج 12 طبقه که امکان بازدید از هشت طبقهی آن وجود دارد و چهار طبقهاش، برای استفادههای فنی، ایمنی، مخابراتی و رسانهای مورد استفاده قرار میگیرد. توضیحات این برج تاریخی در قسمت ریگردی داده شدهاست. دفن شدهاند. حرم عبدالعظیم حسنی یکی از آثار ملی ثبت شده ایران است که پیشنهاد میشود ریگردی را با زیارت از این حرم مطهر آغاز کنید و سری هم به بازارهای اطرافش بزنید. در جوار شاه عبدالعظیم، امامزادگان طاهر و حمزه دو یادگار از امامان چهارم و هفتم شیعیان نیز دفن شدهاند. نام این قبرستان از نام محمد بن بابویه معروف به شیخ صدوق برگرفته شده که یکی از فقها و دانشمندان شیعه بوده و در قرن چهارم هجری قمری زندگی میکرده و در اینجا دفن شدهاست.

علاوه بر این در داخل محدوده پس از عبور از مسیر حیاط وحش طبیعی ایجاد شده و حیواناتی مثل آهو و غزال وحشی قابل رویت هستند. پس با آرند تور همراه باشید و از پکیچهای متنوع تهرانگردیاش استفاده کنید و با سیزده مکان جذاب و مشهور استان تهران آشنا شوید. در ادامهی تهرانگردی این بار به سمت شمال تهران و پل تجریش میرویم. ایوان ورودی و رواق در سمت شمال حرم دارای یک کتیبهی خشتی کاشیکاری شدهاست که تاریخ اجرا و نصب آن را 1210 هجری قمری ذکرکردهاند. دیلمان نیز همانند سایر بخشهای شمال ایران دارای گیاهان و حیوانات مختلفی است که پوشش گیاهی آن نیز منطقهای سرسبز را در نمای کلی ایجاد کرده است. این منطقه دارای جاذبههای فراوان گردشگری همچون جنگلهای انبوه، دشتهای سرسبز و آبشارهای خروشان است و به این ترتیب تبدیل به یکی از زیباترین جاذبههای گردشگری گیلان تبدیل شده است. ییلاقی معروف با دشتهای وسیع، مراتع سرسبز و درههای زیبا. این کاخ بسیار زیبا که میتوان آن را یکی از منحصرترین مجموعههای تاریخی ایران دانست، قدمتی 440 ساله دارد. در ریگردی یک روزه در این شهر میتوانید با چهار اثر تاریخی مشهور ری یعنی حرم شاه عبدالعظیم، ابن باویه، چشمه علی و برج طغرل آشنا شوید.