حج گرم می‌شود + ویدئو

ایمن غلام ـ رئیس مرکز ملی هواشناسی عربستان ـ در یک کنفرانس خبری گفته است: در حج امسال شاهد افزایش میانگین دمای یک‌ونیم تا دو درجه بالاتر از حد نرمال در مکه و مدینه خواهیم بود. پیش‌بینی شده است رطوبت نسبی ۲۵ درصد، میزان بارندگی نزدیک به صفر و میانگین حداکثر دمای هوا ۴۴ درجه سانتی‌گراد باشد.

جمعیت حجاج در روزهای آینده درحالی افزایش می‌یابد که در عربستان هشدار دما تا بیش از ۴۴ درجه داده شده و گرما به چالش جدی در حج امسال تبدیل شده است.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در مناسک حج وارد عربستان شده‌اند که نزدیک به ۸۴ هزار نفر آنها ایرانی هستند. عربستان درحالی انتظار دارد جمعیت زائران امسال به دو میلیون نفر برسد، که هشدار افزایش دمای هوا در طول مناسک حج داده شده است.

دانلود فیلم

به زائران توصیه شده است در طول مناسک حج که بیشتر اعمال در فضای باز و در روز انجام می‌شود، آب بنوشند و بدن را هیدراته نگه دارند.

به گزارش ایسنا، مناسک حج از غروب جمعه ۲۵ خردادماه با خروج زائران از شهر مکه آغاز می‌شود. عربستان شمار زائران خارجی را که تا کنون وارد این کشور شده‌اند، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است، هرچند انتظار دارد این جمعیت به بیش از دو میلیون نفر برسد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1403032113881/%D8%AD%D8%AC-%DA%AF%D8%B1%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88