رایزنی اسماعیلی با وزرای فرهنگ کویت، عراق و پاکستان در قطر

وزیر فرهنگ عراق نیز با ابراز خرسندی از این دیدار با تاکید بر توسعه روابط فرهنگی دو کشور خواستار همکاری و تولیدات مشترک سینمایی بین ایران و عراق شد، که مورد استقبال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

در این دیدار محمد خالد الجسار دبیرکل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات کویت با اعلام آمادگی برای شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری بین المللی کشورمان گفت: ایران کشور برادر ما است و از ابتدای تاسیس دولت کویت با ما دوستی داشته است و آماده‌ایم تا سطح روابط فرهنگی را ارتقا دهیم.

قدردانی از میزبانی ملت و دولت عراق و برگزاری موفق اربعین 

همچنین وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی کشورمان با جمال شاه وزیر فرهنگ پاکستان نیز دیدار کرد. در این دیدار دو طرف بر توسعه روابط فرهنگی دو جانبه و امضای تفاهم نامه جدید در حوزه فرهنگی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور حضور در دوازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به قطر سفر کرده است، با دبیرکل شورای فرهنگ کویت، وزیر فرهنگ عراق و وزیر فرهنگ پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی افزود: در ایران سالانه جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف بین‌المللی در حوزه فرهنگی برگزار می‌شود و کویت می‌تواند در این رویدادها فعالانه شرکت کند.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همتای پاکستانی‌اش بر تسریع در تولید فیلم سینمایی اقبال لاهوری تاکید کردند.



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


منبع: https://farsnews.ir/news/14020704000305/%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B2%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B7%D8%B1

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های مشترک کشورهای اسلامی تصریح کرد: جایزه جهانی ادبیات فلسطین که توسط اتحادیه‌های ادبی و فعالان فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود، فرصتی برای همگرایی کشورهای اسلامی در حوزه ادبی است.

بخوان:  با پول سفر پرخطر را می‌خرند؛ امنیت را چطور؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از همتای عراقی‌اش برای سفر به ایران گفت: مشترکات تمدنی و تاریخی و مردمی دو کشور، اساس توسعه روابط فرهنگی دوجانبه بین ایران و عراق است.

در این دیدار ولید محمد السیف دبیر کمیته میراث آیسسکو نیز حضور داشت و بر اهمیت ثبت اماکن تاریخی ایران در مرکز میراث آیسسکو به عنوان میراث جهان اسلام تاکید کرد.

در این دیدار محمدمهدی اسماعیلی گفت: توسعه  همکاری‌های مشترک در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری ضروری است.

پاکستان علاقه‌مند است تا در مدارسش هنرهای ایرانی آموزش داده شود

همچنین جمال شاه وزیر فرهنگ پاکستان نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سفر به اسلام آباد و حضور در مراسم هفته فرهنگی ایران دعوت کرد و گفت: پاکستان علاقه‌مند است تا در مدارس پاکستان، هنرهای ایرانی مانند خطاطی و هنرهای تجسمی آموزش داده شود.

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با أحمد فکاک البدرانی وزیر فرهنگ، گردشگری و میراث عراق از میزبانی ملت و دولت عراق و برگزاری موفق راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

آماده‌ایم تا سطح روابط فرهنگی را ارتقا دهیم

پایان پیام/


در این دیدار دو طرف با اشاره بر مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور بر توسعه همکاری های فرهنگی و هنری تاکید کردند.

اسماعیلی در دیدار با محمد خالد الجسار دبیرکل شورای فرهنگ و هنر و ادبیات کویت گفت: بین ایران و کویت روابط عمیق، تاریخی و برادرانه وجود دارد و در این راستا تقویت همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور ضروری است.

بخوان:  یادبودهای نخستین جام جهانی ایران در کاخ نیاوران

دعوت از کویت برای حضور در رویدادهای فرهنگی ایران