این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
منبع: https://farsnews.ir/news/14020210000817/%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA-%D9%87%DB%8C%DA%86%E2%80%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%87
برای تاثیرگذاری باید یار خدا باشید
منبر تور شکاری است که دینداری را در وجود ما ببینند نه اینکه فقط بشنوند
وی افزود: سعی من این بوده که در هر مناسبت یک منبر قبول کنم. از اول در جلسه حضور پیدا میکنم و مداحی را هم میشنوم و پای سفره هم مینشینم. یعنی سعی میکنم با نشستن پای مداحی، باعث شوم که مداح هم پای صحبت من روی منبر بیاید. درحالی که الان منبر و مداحیهای ما اینگونه است که منبری پای مداحی نیست و مداح هم پای صحبت سخنران نمیآید. سخنران از شور مداحی بینیاز است و مداح هم از شعور سخنرانی بینیاز است.
این سخنران مذهبی گفت: با این نگاه، منبر میشود یک تور شکار برای اینکه دینداری را در وجود ما ببینند نه فقط بشنوند. زمانی که روی منبر میروم و صحبت میکنم، مقدمه برای آن بحث است. اگر عیسی(ع) سخنرانی کرد، برای این بود تا عدهای را جذب کند و با دیدن دینداری، ارتباط را برقرار کنند. این نگاه را اگر ما پیدا کردیم دیگر نمیشود از این منبر به منبر دیگر و منبرهای دیگر برویم. چون باین شیوه ارتباط با افراد برای ما ممکن نیست.
وی افزود: مرحوم آیتالله ممدوحی میگفت در مجلس روضه آیتالله بهجت دیدم این پیرمرد مدام بلند میشود و میایستد برای همین ایستادم زمانی که فرد دیگری بنا داشت از مجلس خارج شود، همراه او بروم تا او یک مرتبه بلند شود و برای من به زحمت نیفتد. وقتی فردی بلند شد، من همراه او رفتم، شاید یک قدم و نیم فاصله داشتیم و آیتالله بهجت هم من را دید، اما بعد از بدرقه او نشست و دوباره جلوی پای من ایستاد. یعنی نگفت به خاطر او ایستادم، اکرام نفر بعدی هم میشود بلکه تک تک افراد را اکرام میکرد.
پایان پیام/
آیتالله بهجت افراد را تک به تک اکرام میکرد
عابدینی تصریح کرد: در قرآن کریم در سوره صف خداوند میفرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصَارَ اللَّهِ؛ ای اهل ایمان، شما هم یاران خدا باشید » اگر عیسی(ع) فرمود من انصار الی الله و اختیاری بود و واجب کفایی برای عدهای بود، اینجا واجب تعیینی، یعنی برای همه واجب است. در ادامه آیه داریم: «کَمَا قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوَارِیِّینَ مَنْ أَنْصَارِی إِلَى اللَّهِ ۖ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ؛ چنان که عیسی مریم به حواریین گفت: کیست مرا برای خدا یاری کند؟ آنها گفتند: ما یاران خداییم.» اگر میخواهید تأثیر بگذارید باید از این سنخ باشید.
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ﺣﺠﺖاﻻﺳﻼم ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ عابدینی، سخنران مذهبی و مولف کتاب «ادب عاشقی» در سخنرانی اظهار داشت: آیتالله بهجت(ره) مقید بود، زمانی که در خانه روضه برپا میکند، هنگام خروج افراد جلوی پای آنها میایستاد. تفاوتی نداشت آن فرد بچه، بزرگ، طلبه، غیرطلبه یا … بود، ایشان مقید بود و جلوی پای همه میایستاد.
الان مداح پای منبر نمیآید و منبری پای مداحی نمینشیند
فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید: