رونق صنعت توریسم پساکرونا با گردشگری تصادفی

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401062216955/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D9%BE%D8%B3%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81%DB%8C

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱۸۲ درصدی در سه ماه اول سال بهبود یافته است.

طبق گزارش روزنامه ژاپن تایمز مسافران می‌توانند از برنامه‌ای به نام «Saikoro Kippu» استفاده کنند که به‌ طور تصادفی از بین هفت ایستگاه در غرب ژاپن یک مقصد را برای آنان انتخاب می‌کند.

خطوط هوایی نیز سفرهای تصادفی را آغاز کرده‌اند؛ ژاپن ایرلاینز در سال ۲۰۱۶ ارائه سفرهای تصادفی را شروع و یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت نیز تابستان گذشته بلیط پرواز به مقاصد تصادفی ارائه کرد.

زمانی که شیوع بیماری کووید ۱۹ به محدودیت‌های جهانی سفر منجر شد، گردشگری یکی از بخش‌هایی بود که بدترین آسیب را دید. بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران بین‌المللی به ژاپن ۷۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۳۹۰ میلیون نفر رسید.

بلیط سفر تصادفی ۵۰۰۰ ین(۳۵.۶۱ دلار) بر اساس مقصد بین ۴۵ تا ۸۳ درصد تخفیف دارد.

راه‌آهن ژاپن بلیط‌های سفرهای تصادفی را با تخفیف‌های بزرگ ارائه می‌دهد.

ایسنا/خراسان رضوی در ژاپن سفرهای تصادفی که در آن شرکت‌های قطار و هواپیمایی بلیط‌هایی را به مقصدهایی که به‌ طور تصادفی انتخاب شده‌اند ارائه می‌کنند، محبوب شده است.

شاخص توسعه سفر و گردشگری ۲۰۲۱ به عواملی می‌پردازد که برای پایداری و انعطاف‌پذیری صنعت سفر و گردشگری حین رشد آن، کلیدی است و شامل ایمنی و امنیت، محیط کسب‌ و کار، باز بودن فضای بین‌المللی، زیرساخت‌های حمل‌ و نقل و پایداری زیست‌محیطی می‌شود.

به نقل از ویفروم، مسافران در ژاپن به جای تصمیم‌گیری در مورد یک مقصد، آن را به شانس واگذار می‌کنند؛ این روند به نام «سفرهای تصادفی» شناخته می‌شود که در ژاپن رو به افزایش است و شرکت‌های مسافرتی آن را تشویق می‌کنند تا به احیای سفر پس از رکود بیماری کووید ۱۹ کمک کنند.

بخوان:  دلیل برتری قرآن بر دیگر سخنان در صفحه 176 قرآن+فیلم، متن و مفاهیم
ژاپن در ماه مه در رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد در زمینه توسعه سفر و گردشگری بین ۱۱۷ کشور در صدر قرار گرفت.

کشورها در سطح جهان به دنبال احیا و طراحی مجدد صنعت سفر و گردشگری خود پس از آسیب همه‌گیری هستند. کشورهایی از جمله هند، گامبیا و تایلند در حال یافتن راه‌های جدیدی برای تنوع بخشیدن به صنایع گردشگری خود و پایدارتر کردن آن‌ هستند.