سردار سلیمانی: تحقق محله‌های همدل، اسلامی و مردم سالار ضرورت امروز جامعه است

سردار سلیمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار ۵ آذرماه با بسیجی‌ها فرمودند: ملت ایران همه بسیجی هستند. ما دو نوع بسیج در کشور داریم یک بسیج سازماندهی شده است که ذیل مقاومت بسیج اتفاق می‌افتد و دیگری بسیج سازماندهی نشده که همان ملت ایران هستند که این بخش مهم است. رهبر معظم انقلاب می‌خواهند ما را متوجه این ظرفیت مهم کنند که مردم در میدان نقش‌آفرینی حاضر شوند و اتفاقات بزرگ را رقم بزنند. محله‌های اسلامی می‌تواند اینطور تعبیر شوند که همان بسیج سازماندهی نشده است که ما نباید دنبال سازماندهی آن باشیم چرا که سازماندهی محدودیت‌ها و دیوارکشی‌هایی ممکن است ایجاد کند که این محدودیت‌ها و دیوارکشی‌ها مانع از حضور مردم در عرصه‌های نقش‌آفرینی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا آیین اختتامیه مهرواره بانور و افتتاحیه مهرواره محله همدل با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، سردار حیدر بابایی دبیر مهراوه همدل، خانم زادقاسمی دبیر مهراوه بانور، حجت‌الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت و جمعی از مسولان سپاه‌های استانی و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در محل سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


منبع: https://farsnews.ir/news/14011221000242/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D9%85%D8%AD%D9%84%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی امت اصل و در کانون توجه قرار دارند و محور اساسی تلقی می‌شوند. رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف و به ویژه در بیانیه گام دوم و در بیاناتی که مکرر پس از صدور بیانیه گام دوم فرموده‌اند بر این اهمیت تأکید داشتند و تحقق الگوی جذاب جمهوری اسلامی را منوط بر حضور مردم در میدان می‌دانند. حضور مردم در نظام امام و امت مختصات و ویژگی‌هایی دارد و برای اینکه بسترسازی اتفاق بیفتد باید برای رسیدن به هدف مشترک همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار بگیریم تا بسیج ظرفیت‌ها اتفاق افتد.

بخوان:  امکانات مختلف برای میزبانی از زائران اربعین در کربلا مهیاست+عکس

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان در این مراسم با تبریک اعیاد گذشته و پیش‌ روی ماه شعبان و فرا رسیدن ماه رمضان و عید نوروز، با قدردانی از افرادی که در جلسه حضوری و تصویری شرکت کرده‌اند، گفت: این جلسه همانطور که سردار بابا احمدی معاون بسیج محلات سازمان بسیج فرمودند جلسه مهم و با اهمیتی برای فراهم کردن بستر حضور مردم در مسائل مختلف و نقش آفرینی برای تحقق همه جنبه‌های محله‌های اسلامی است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در نظام اسلامی امت پشت سر امام قرار می‌گیرند و در یک جایگاه خاص و مشخص، بر حسب توان و وسع و استعداد خود نقش‌آفرینی می‌کنند اگر این بستر فراهم شود نقش‌آفرینی هم اتفاق می‌افتد. نمونه آن کمک‌های مؤمنانه است که رهبر انقلاب در سال ۹۹ از مردم مطالبه کردند و از آنها را برای کمک به مؤمنان دعوت کردند. مردم هم به صحنه آمدند و تا آنجایی که این موضوع به سنت حسنه پایدار و عمومی تبدیل شد.

وی افزود: اگر رسانه‌ها را بخصوص در فضای مجازی دنبال کنیم متوجه می‌شویم که با متولی بودن مساجد این امر مهم محقق می‌شود. این یک تجریه برای ما در تحقق چشم‌انداز محله‌های همدل، اسلامی، مردم سالار و محله‌های مهربانی در شهرستان‌ها و استان‌ها است. ظرفیت‌های لازم برای تحقق این جمله‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی وجود دارد و به لحاظ نظری هیچ‌گونه ابهامی و خلا گفتمانی احساس نمی‌شود. بلکه این گفتمان باید مورد توجه باشد و در مسیر پیاده‌سازی قرار بگیرد و موانعی هم که در پیش‌روی این پیاده‌سازی وجود دارد برطرف شود تا جامعه‌ای داشته باشیم مملو از نرم افزارهای اسلامی که یکی پس از دیگری بر حسب ضرورت و نیاز مورد توجه و کانون عمل قرار بگیرد.

بخوان:  زائران تا 25 شهریور می‌توانند با گذرنامه زیارتی به عراق بروند

سردار سلیمانی با اشاره به واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: در این برنامه مردم در مواجه با ویروس کرونا خوب عمل کردند و واکسیناسیون در مساجد و سالن‌های ورزشی باحضور نیروهای داوطلب انجام شد. کشور ما جزو سه کشور برتر و موفق مبارزه با این ویروس منحوس بود. دیروز فرانسه و روز قبل آن آمریکا بیشترین تلفات را به خود اختصاص دادند. روسیه هم دیروز بیشتر ابتلا را به خود اختصاص داد. حضور مردم در حل مشکلات یک مسیر امیدبخش و نورانی است. هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌هایی میان دستگاه‌هایی که صاحب نقش و مسئولیت در مساجد و بین مردم هستند، ایجاد شده است. هدف این است که منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی درباره مردم و مساجد و محور بودن مساجد و جلودار بودن روحانیت و امامان جماعت مساجد به عنوان امامان محله و درباره حضور مردم در میدان‌های نقش‌آفرینی اجرا شود.

پایان پیام/