دو نوع سیاست برای بسط و گسترش ضدارزشهای شرعی و دینی
چه باید کرد؟
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
منبع: https://farsnews.ir/news/14020517000443/%D8%B4%D8%A7%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%A3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%B6%D8%AF%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%BA%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
وی افزود: مسئولان فرهنگی باید نسبت به این امر مهم توجه لازم را داشته باشند و راههای نفوذ این ضدهنجار را شناسایی کنند. البته فرهنگ برهنگی و بیحجابی برای اولین بار نیست که در جامعه ما در حال ترویج است. در قبل از انقلاب اسلامی هم این موضوع توسط حاکمیت پهلوی دنبال میشد که انقلاب اسلامیمانع عظیم بر سر راه نهادینه شدن این فرهنگ بود و تا حد زیادی آن را خنثی کرد. جامعهشناسان و فرهنگشناسان مکرراً بر این موضوع اشاره دارند که مسأله حجاب یک محوریت اساسی برای جامعه ما دارد و ضربه به آن برای دشمن دارای اهمیت بسیاری است. در اغتشاشات پارسال هم دیدیم، در جنگ ترکیبی وقتی موفق نشدند سعی کردندضربه به حجاب را به شکل دیگری پیگیری کنند. از این جهت ورود فرهنگ بیحجابی در هیأتها را باید یکی از سیاستهای آنان دانست.
بیحجابی در هیأت در امتداد اغتشاشات پارسال است
حجتالاسلام حمیدرضا شاکرین، مدرس حوزه علمیه و دانشگاه و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره جنبههای عرفیگرایانه در عزاداری و مشروعیتبخشی به برخی اعمال ضدفقهی مثل بیحجابی در هیأتها به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس گفت: در ابتدای بحث باید بگویم وقتی جریانی قرار است در تقابل و معارضه با هنجارها و ارزشهای دینی و شرعی خود را ترویج دهد، سیاستش بر این است که به شکل عریان و رادیکال خود را بروز ندهد، بلکه در پوشش خود ارزشهای دینی کمکم ضدارزشها را نمایان کند و به مرور زمان یک استحاله در ارزش و هنجارها به وجود بیاورد. پس «بیحجابی» یکی از همان ضدارزشهاست که در پروژههای دشمن به اشکال مختلف خود را بروز میدهد و برای ما مسألهساز میشود.
پایان پیام/