به گزارش ایسنا، امیر خوراکیان گفت: در این رویداد ۳ روزه (که از ۱۳ تا ۱۵ آبان ماه برگزار می شود) تعداد ۱۸ نفر از طراحان بازی به صورت گروهی در ۶ تیم اقدام به طراحی بازی رومیزی و محیطی با محوریت موزه می کنند.
رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک اظهار کرد: بازی های رومیزی و فکری می توانند به عنوان ابزارهای آموزشی مؤثر برای معرفی فرهنگ، تاریخ و هنر موجود در موزه ها عمل کنند. از طریق طراحی بازی هایی که به صورت مستقیم به اشیاء و تاریخچه موزه مرتبط هستند، بازدیدکنندگان می توانند اطلاعات مفیدی را به صورت سرگرم کننده یاد بگیرند و ضمن افزایش حس رضایتمندی ترغیب شوند تا دوباره از موزه ها بازدید کنند.
او افزود: بازی های فکری و رومیزی به بازدیدکنندگان این امکان را می دهند که به صورت گروهی و در قالب افراد مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند. این امر باعث افزایش تعامل اجتماعی و ایجاد ارتباطات جدید میان افراد می شود و تجربه بازدید از موزه را مثبت تر و به یادماندنی تر می کند.
خوراکیان گفت: این برنامه با همکاری خانه خلاق و نوآوری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق برگزار می شود و در پایان این رویداد پس از داوری بازی های طراحی شده از ایده برگزیده در بخش بازی رومیزی و بازی محیطی تقدیر می شود.
انتهای پیام