معرفی انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی مجهز به تکنولوژی اسمز معکوس با حذف نا خالصی ها و سختی موجود در آب، آبی سالم، سبک و گوارا را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین برای رفع این گونه آلودگی باید با خرید دستگاه تصفیه آب آن ها را از آب آشامیدنی خود حذف کنید. باید دانست که اولا حجم مخزن دستگاه هیچ ارتباط و تاثیری بر توانایی دستگاه ندارد و ثانیا حجم مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی باید صرفا متناسب با میزان مصرف خانواده باشد. جهت حذف بالاترین میزان کلر و مواد سمی این نوع فیلتر مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب قرار می گیرند.

از 104 بانک منابع انسانی تایوان ، نویسنده مطمئن شد که شرکت در حال حاضر حدود 130 نفر را استخدام می کند . بهترین برند های آب تصفیه کن اصل تایوان سافت واتر، سی سی کا و آکوا پرو می … نوع دیگری از فیلتر های دستگاه تصفیه آب، فیلتر اسمز معکوس می باشد که در این نوع آب از طریق فشار از فیلتر عبور می کند و مواد شیمیایی موجود در آب توسط فیلتر از آب جدا می شوند.

این یک روش بسیار پر بازده است که در تصفیه آب خانگی و هم صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. مدل 8 مرحله ای اکسیژن ساز سی سی کا پر فروش ترین مدل این برند می باشد که با 8 مرحله فیلتراسیون بهترین کیفیت آب را در اختیارتان قرار می دهد. فیلتر مرحله چهارم ممبران اسمز معکوس reverse osmosis memberane : ممبران اسمز معکوس یک فیلتر بسیار ریزبافت 13 لایه قرار گرفته در حوزینگ ممبران و در فیلترهای بالایی به صورت افقی قابل مشاهده است. شایع ترین فیلتر های آب خانگی از گرانول های کربن فعال استفاده می کنند که با نام کربن فعال یا AC شناخته می شوند. بسیاری از دستگاه های تقلبی از قطعات بی کیفیت و فیک استفاده می کنند و تجهیزات آن ها ناقص است اما با نام دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس و برند های معتبر به فروش می رسند.

در واقع سیستم اسمز معکوس از غشا هایی تشکیل گردیده است که دارای سوراخ هایی با ابعاد بسیار ریز در حد نانو می باشند که تنها مولکول های آب می توانند از آن عبور کنند و ذرات بزرگتر از مولکول های آب قابلیت رد شدن از آن را ندارند. پرشرسوییچ وظیفه قطع و وصل سیستم (در صورت افزایش بیش از حد یا کاهش بیش از حد فشار سیستم) را دارد. انتخاب فیلترهایی با طراحی و چیدمانهای مناسب، باعث افزایش بازدهی دستگاه آب شیرین کن و کاهش پساب آب شیرین کن میگردند. آن ها برای جدا کردن اتم ها از یک ماده ی آلاینده برای ایجاد یون ها طراحی شده اند. در طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی باید توجه داشت که ممبران بتواند از عبور موادی مانند کدورت آب، سیلیس، آهن، سولفات، آلودگی میکروبی و غیره جلوگیری نماید.

بخوان:  جان فدا| بی‌اعتنایی حاج قاسم به اخطار آمریکایی‌ها در مدار 55 درجه

اشعه UV، دی ان ای عوامل بیماری زا آب را در سطح جهانی است.

در گذشته فیلترها دارای 5 مرحله بودند، اما امروزه به دلیل مزایای گسترده فیلتر مینرال اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای خرید دستگاه تصفیه آب فیلتر ممبران هستند. از این فیلتر به عنوان فیلتر مرحله سوم در دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود. فیلتر کربن خطی مرحله پنجم Berta توانایی تصفیه چیزی در حدود ۱۰ مترمکعب آب را دارد که نسبت به فیلترهای پست کربن مشابه، بیشتر است. برند تولید کننده فیلتر، یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بر قیمت فیلتر های پست کربن تاثیر می گذارد. اشعه UV، دی ان ای عوامل بیماری زا آب را در سطح جهانی است. هنگام برخورد آب به این سنگ معدن ها، مواد معدنی موجود در آن به اب افزوده شده و موجب تعادل شیمیایی آب مصرفی می شوند. فیلتر های مبدل نوری به ویژه در نرم کردن آب ( حذف سنگ آهک ) بسیار مناسب هستند. از جمله مواردی که در حفظ عملکرد مناسب انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار مهم است تعویض به موقع فیلترهای کارتریج ، ممبران های اسمز معکوس و دیگر موارد احتمالی که در دفترچه راهنمای مخصوص بهره برداری دستگاه های تصفیه آب به آنها اشاره شده است ، می باشد .

همان طور که بیان شد با استفاده از یک دستگاه تصفیه آب غیر از تصفیه آب و داشتن آبی سالم، می توانید بو و مزه ی آب را نیز بهبود ببخشید. دسگتاه تصفیه آب خانگی نه تنها به طور کامل آلاینده های آب را از بین می برند، بلکه با استفاده از فیلتراسیون و افزودن یون های مفید برای بدن به آب سالم، سبک و گوارا را تأمین می کنند که با نوشیدن و استفاده از آن در مصارفی مانند: آشپزی می توانید سلامتی خود و خانواده تان را تضمین نمائید.

بخوان:  الواح هخامنشی رونمایی شد - ایسنا

انواع فیلتر تصفیه آب

این سوالی است که در ادامه به بررسی پاسخ آن می پردازیم اما قبل از آن بهتر است بدانید که برخی افراد با توجه میزان مصرف آبی که دارند ترجیح می دهند با خرید انواع آب های آشامیدنی 1 لیتری، آب لاکچری 750 سی سی سورپرایز یا بطری های نیم لیتری، آب بیشتر و سالم تری را مصرف کنند. پس پیشنهاد میشود که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، نمونه ای بخرید که دارای قطعات با کیفیت و خوبی باشد. این مجموعه علاوه بر فروش دستگاه تصفیه آب تایوانی، لوازم و قطعات جانبی مثل فیلتر ها و پمپ و مخزن و شیر آلات و اتصالات این دستگاه ها را نیز با بهترین قیمت به فروش می رساند. فیلترشنی تند یا همان فیلترشنی تحت فشار یکی از پر استفاده ترین انواع فیلتر هستند.

انواع دستگاه تصفیه آب

آب به دلیل داشتن ساختار مولکولی غیر معمول به طور شگفت انگیزی بسیاری از مواد را در خود حل می کند و همان طور که می دانید آب در طبیعت به طور پیوسته در حال گردش می باشد، که این پروسه به عنوان چرخه ی آب شناخته می شود. هر دستگاهی دارای فیلترهای مختلفی است و در چند مرحله فرایند تصفیه آب انجام می شود. این فیلتر شباهت زیادی با فیلتر مرحله دوم دارد و تکمیل کننده فرایند جذب ذرات بزرگتر از 5 میکرون می باشد و باعث بهبود طعم و رنگ آب دستگاه تصفیه آب می شود. جهت حذف کلیه رسوبات، شن و ماسه، گل و لای، زنگ خوردگی لوله ها، لجن و ذرات معلق تا قطر 5 میکرون که دارای عملکردی مشابه فیلتر شنی می باشد و آلودگی های فیزیکی قابل مشاهده در آب را جذب می نمایند. اما برخی از آن ها تا مرحله ی آخر باقی می مانند و یا در طول مسیر به دلایل مختلف از جمله قدیمی بودن سیستم لوله کشی و…

قیمت دستگاه تصفیه آب

حذف 98% املاح مضر از جمله آلاینده های میکرو بیولوژیکی، نیترات و نیتریت و فلزات سنگین از این ممبرین استفاده می شود. یکی از خطرناک ترین مواد محلول در آب نیترات ها می باشند که از عوامل اصلی سرطان زا مخصوصا سرطان معده به حساب می آیند، لذا به منظور حذف نیترات در آب مصرفی از روشی به نام اسمز معکوس استفاده می گردد. بسته های پلاستیکی آب معدنی در مقابل نور خورشید مواد پلیمری خود را آزاد کرده و در آب حل میکنند، مواد پلیمری برای سلامتی بسیار خطرناک و سرطان زاست. شرکت های تولید کننده آب معدنی برای ماندگاری بیشتر، به ازای هر یک لیتر، نیم میلی گرم فلوراید به آب معدنی اضافه میکنند که این ماده نگهدارنده بدون طعم و بو می باشد و برای بدن انسان بسیار خطرناک و سرطان زاست. شرکت راد گستر نوین برای اطمینان مشتریانش از کیفیت برتر دستگاه ها ، محصولات خود را با گارانتی طلایی یکساله و خدمات پس از فروش طولانی مدت همراه با ارسال و نصب رایگان به تمامی نقاط توسط تکنسین های مجرب عرضه می نماید و همچنین برای راحتی آنها شرایط پرداخت نقد و اقساط هم فراهم ساخته است.

بخوان:  تیشرت مردانه خرید انواع مدل تی شرت مردانه مارک بانی مد
در هر دو این موارد عملکرد دستگاه تصفیه آب تفاوتی نکرده و صرفا در مدل های خانگی ما شاهد افزایش نسبی دقت و راندمان دستگاه نسبت به سایر مدل ها هستیم. به طور معمول اکثراً مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی قابلیت تصفیه آب در 4 الی 5 و 6 مرحله را دارا می باشند که در هر مرحله قسمتی از آلودگی ها و ناخالصی ها حذف می شوند. معضلی که در تصفیهخانههای شهری در تمام جهان وجود دارد این است که نمیتوانند در حجم آب بسیار بالا، املاح مضر و خیلی ریز را حذف کنند. می باشند که برای سلامتی انسان بسیار مضر بوده و در جریان کلر زنی تصفیه آب شهری بطور کامل از بین نمی روند؛ لذا به منظور حذف کامل آلاینده های شیمیایی محلول در آب و مواد معلق (میکروب ها ، باکتری ها و …)، فلزات سنگین و همچنین حذف کامل نیترات و تنظیم سختی آب در محدوده برآورده نمودن نیاز های آب شرب خانگی از دستگاه های تصفیه آب که مجهز به فیلترهای ممبرین، فیلتر الیافی و…