پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد

وی افزود: ۴ شیفت ۸ نفره در اطلاعات پرواز ۱۹۹ پاسخگوی مسافران برای اعلام وضعیت پرواز بودند. همچنین در این مدت حدود ۳۰ نفر در حوزه لندساید و محاوط ترمینالی اقدام به خدمت‌رسانی به مسافران کرده‌اند.

با وجود کاهش شدید دما و بارش برف از ساعات ابتدایی صبح امروز عملیات برف‌روبی و پاکسازی باند در چند مرحله آغاز شده بود و کماکان نیز ادامه دارد.

گفتنی است به دنبال بارش برف، کاهش شدید دما و یخ‌زدگی سطح باند فرودگاه بین‌المللی مشهد از ساعت ۱۹ روز گذشته ۲۰ دی ماه، ۵۷ پرواز شامل ۲۴ پرواز خروجی داخلی، ۲۳ پرواز ورودی داخلی، ۴ پرواز ورودی خارجی و ۶ پرواز خروجی خارجی تا ساعت هشت و نیم صبح امروز ۲۱ دی ماه باطل شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: باوجود کاهش شدید دمای هوا تا منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد و برودت هوا با تلاش عوامل فرودگاهی در حال حاضر باند اصلی فرودگاه مشهد عملیاتی است و هواپیماها با اجرای عملیات یخ‎‌زدایی امکان انجام پرواز از این باند را خواهند داشت.

امانی‌بنی یادآور شد: از مسافران درخواست می‌شود به دلیل شرایط ناپایدار جوی، کاهش دید افقی و برودت هوا پیش از عزیمت به فرودگاه‌های کشور و اطلاع از وضعیت پرواز با شماره ۱۹۹ تماس حاصل کنند.

محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: باند ۳۱ راست و ۱۳ چپ فرودگاه مشهد از ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز ۲۱ دی ماه، با تلاش عوامل فرودگاهی پاکسازی و بازگشایی شد. طی ۲۴ ساعت گذشته و به طور مستمر ۲ تیم عملیات فرودگاهی با ۱۴ خودروی اوره‌پاش، مایع‌پاش و برف‌روب اقدام به پاکسازی باند از برف و یخ با استفاده از ۵۰ تن اوره و ۱۰ هزار لیتر مایع استات پتاسیم کردند.

بخوان:  اتهامات اخلاقی یک بازیگر، خداحافظی یک مدیر و توضیحی درباره اعتراض احمدرضا عابدزاده
ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از برقراری مجدد پروازهای مشهد پس از بازگشایی باند این فرودگاه خبر داد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401102114289/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF