«انجمن تبلیغات اسلامی (۱۳۴۰ ـ ۱۳۲۱ ش)» به چگونگی شکلگیری و عملکرد انجمن به عنوان یک تشکل دینی و مذهبی فراگیر در دوره پهلوی دوم میپردازد. کتاب با تبیین زمینههای ظهور سلطنت پهلوی و نحوه به قدرت رسیدن رضاخان، به تظاهرات شبه مذهبی او نظری میاندازد و فضای مذهبی ایران قبل از شهریور ۱۳۲۰ را برای خوانندگان ترسیم میکند.
کتاب در سه فصل «مقدمات و زمینه شکلگیری انجمن تبلیغات اسلامی»، «شکلگیری و عملکرد انجمن تبلیغات اسلامی» و «فعالیتهای مطبوعاتی ـ انتشاراتی انجمن تبلیغات اسلامی» به بررسی تاریخ نهادها و تشکیلات دینی در دوره پهلوی دوم میپردازد.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
منبع: https://farsnews.ir/news/14020730000594/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF
بزرگسالان به ویژه علاقهمندان به تاریخ مذهبی ایران معاصر، نهادها، تشکیلات دینی و مذهبی در دهههای ۱۳۲۰ تا ۱۳۴۰ شمسی میتوانند مخاطبان اصلی کتاب باشند.
در ادامه نویسنده، انجمن تبلیغات اسلامی را که با هدف تبلیغ دین اسلام و اشاعه توحید و تعلیم اخلاق اسلامی در ایران و سایر کشورهای جهان شکل گرفت، همراه با منشورات انجمن به تفصیل معرفی میکند.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «انجمن تبلیغات اسلامی» به قلم رئوف گوهریان در انتشارات سورهمهر به چاپ رسید.
پایان پیام/