فرش و پتو

الان هم یک بار دیگر میخواهم از شما بپرسم: با توجه به مطالبی که تا اینجا یاد گرفته اید، به نظر شما اصلا امکان دارد که نمایندگی یک شرکت یا کارخانه در یک شهری بتواند فرش خود را به قیمت کارخانه به فروش برساند؟ راه اندازی میکند. اگر قرار باشد که فروش فرش به قیمت کارخانه داشته باشد پس هزینه پرسنل نمایشگاه، اجاره، مالیات، عوارض و قبض آب، برق، گاز، تلفن و… پس فرش شما ناقص شده و همین برای استوک شدن فرش کافی است! فرش فراهان قدیمی و کلاسیک فرشی با دوام است که با پشم با کیفیت و زخیم بافته میشود و ارتفاع پرزهای آن بسیار کوتاه است. تولیدی فرش رحیمی توانسته با تکیه بر سابقه درخشانی که در تولید فرش دستباف ایرانی دارد ضمن استفاده از طرح های مدرن در تولیدات خود، سبک عشایری فرش ها را نیز حفظ کند و از این رو پیشرو در این زمینه باشد.

آبگیر دستگاهی استوانهایشکل با دیوارهای فلزی و مشبک است که فرش روی آن قرار داده میشود. ساخت فرش دستباف هنری بسیار قدیمی است که جای تحسین بسیاری دارد! و با توجه به اینکه فرش دستباف ایرانی پس از ۱۰۰ هم که از بافتش بگذرد باز هم زیباست، تمرکز ما بر تولید فرش هنری است. اگر می خواهید بیشتر با جنس های مختلف فرش ماشینی آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید نحوه انتخاب بهترین قالیشویی. همه این فرش ها با نام مشترک بختیار (و همچنین بختیاری ) فروخته می شوند. علاوه بر این، کسانی که چنین تبلیغاتی می کنند معمولا فرش شان را از یکسری شرکتهای خاص خریداری می کنند.

اما برخلاف تزئینات کلاسیک ، در چیدمان تزئینی مدرن عناصر تقارن و نظم در شکل سنتی آن زیاد مشاهده نمی فروشگاه آنلاین فرش شود. بنابراین لازم است تفکرات سنتی درمورد پوشاندن کل منزل با فرش کنار گذاشته شوند و با استفاده از اصول دکوراسیون را طراحی کنید، البته این موضوع کاملا سلیقه ای است. زیبایی طراحی و کیفیت بینظیر فرش دستبافت کاشان از ویژگیهای اصلی این قالیهای دستباف است.امروزه در فرش دستباف کاشان بیشتر از نقشه لچک و ترنج استفاده میشود که به لچک و ترنج شاه عباسی نیز معروف است. در این طراحی اتاق خواب عروس، میبینید که فرش بژ، مکمل روتختی روکشدار و بالشتک مخمل تخت خواب است. اما قیمت فرش 9 متری را نمی توان اینگونه حدس زد. قطعاً اگر قیمت فرش ماشینی را اصلی ترین ملاک انتخاب فرش ندانیم، اما یکی از ویژگی های اصلی انتخاب اکثر آدمهاسّت. آیا نمایندگی در شهر ما دارید که بتوانیم فرش مان را به قیمت کارخانه خرید کنیم؟

فرش طرح دار

اما نکته منفی آنها هم این است که این فرش ها معمولا سایزهای مختلف ندارد. فرش ایرانی از گذشته معروف بوده، گزنفون تاریخنگار یونانی در سالهای 430 تا 345 پ.م در کتاب سیرت کوروش مینویسد: «ایرانیان برای اینکه بسترشان نرم باشد قالیچه زیر بستر خود میگسترند». برای اتاق کودکان باید فرشی خریداری کنید که علاوه بر زیبایی و هماهنگ بودن با دکوراسیون اتاق، نرم باشد و به سلامت کودک لطمه نزند! این پرزها باید دارای لطافت معقولی باشند (بیشازحد نرم یا خشن نباشند.). این فرش ها در مقایسه با فرش های سایر قبایل عشایری، دارای بافت درشت تر و خشن تری هستند و جنس آنها از کتان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل با مفهوم تراکم فرش و نحوه محاسبه ی آن با کلیک روی عنوان این مطلب به صفحه مقاله مراجعه کنید. نکته مثبت فرش های تخفیفی ارزان یا همان فرش های استوک این است که مثل لباسهای تک سایز شده و تخفیف خورده، اگر با نیاز شما همخوانی داشته باشد، سود زیادی نصیب شما خواهد شد!

بخوان:  عاشقانه نصیریان و شیطنت با نامه او و افخمی که دوباره حاشیه‌ساز شد

جنس پود بنابر سلیقهٔ بافنده و نوع فرش میتواند از جنسهای مختلفی مانند: پنبه، پشم یا ابریشم بوده و دارای رنگهای گوناگونی باشد. همانطور که می دانید فرشها در گروهبندیهای مختلفی از لحاظ تعداد شانه و تراکم به بازار عرضه می شوند. گفتیم که تراکم فرش که همان تراکم طولی آن است در حقیقت به تعداد پودهای موجود در یک متر طول فرش گفته می شود. بی سابقه نیست که تولید یک فرش 12 در 15 اینچی با کیفیت فوق العاده یک سال طول بکشد! تفاوت دیگری که بین این دو وجود دارد این است که شانه فرش به طرح و نقشه فرش بستگی دارد در صورتی که تراکم فرش به فشردگی فرش بستگی دارد. اما نکته دیگری را نیز در مورد فرش های استوک یا تخفیفی لازم است که اطلاع داشته باشید. یکدست نبودن رنگ فرش دستباف نتیجهی رنگ کردن پشم با رنگزاهای طبیعی یا تغییر کردن رنگ پشم در اثر شستشو، تابش نور و شرایط جوی است.

عیب و ایراد قالی را بهتر است موقع خرید تشخیص دهید، چون به احتمال زیاد پس از پرداخت پول آن و آوردنش به خانه، دیگر تعویض یا پس گرفته نمیشود. یا بهتر بگوییم، پیدا کردن سایزهای مشابه آنها کار حضرت فیل است! به دلیل عدم وجود سایزبندی کامل، برای ست کردن و خرید سایزهای مشابه با مشکل مواجه می شوید. بنابراین لازم است آن را در زیر نور مناسب و مشابه منزل نیز تماشا کنید. ابعاد فرش نیز موردی است که در قیمت فرش ماشینی موثر است و همه آن را می دانند. فرش مدرن از کجا بخرم؟ به خصوص در انواع فرش فانتزی مدرن مثل فرش وینتیج و کهنه نما، فرش شگی یا فرش چهل تکه. به همین دلیل نیاز به خرید فرش ماشینی مدرن و فانتزی احساس می شود.

پس برای سفارش فرش مورد علاقهتان، به سایت تک فرش مراجعه کنید و بصورت مستقیم در سایت یا از طریق پشتیبانان ما ثبت سفارش کنید. به منظور خرید اینترنتی فرش می توانید از فروشگاه قالی کاشان که دارای نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران است، استفاده کنید و از راهنمایی و مشاوره رایگان همکاران ما در این رابطه بهره مند بشویند. با ثبت سفارش آنلاین در این سایت، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و شستشوی مبل، ۲۰% تخفیف بگیرید! به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا ایزدی با اشاره به اخرین وضعیت فرش دستبافت در استان فارس، گفت: ۱۷۰ هزار بافنده در استان فارس با تولید میانگین سالانه ۱۲۰ هزار مترمربع فرش دستبافت وجود دارد.

علاوه بر این تشخیص جنس های خوب و با کیفیت از جنس نامرغوب و بی کیفیت به تجربه و تخصص زیاد در حوزه فرش و مواد اولیه آن نیاز دارد. وزن فرش در مرحله اول تحت تاثیر شانه و تراکم و جنس فرش است که توضیح دادیم. برای اینکه این گونه ارزان شدن فرش، ربطی به کاهش کیفیت جنس و شانه و تراکم ندارد. برای اینکه یک فرش ماشینی خوب و با کیفیت با قیمت ارزان یا به عبارت بهتر، به قیمت مناسب خرید کنید، لازم است که ابتدا از بعضی از عوامل موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی اطلاع داشته باشید. فرشی که با رج شماره “40” و با گره متقارن بافته شده به دوره سوم و یا چهارم عصر فرش بافی می رسد . به عبارت روشن تر، قیمت یک فرش با شانه و تراکم بالاتر (مثل فرش 1000شانه) اما با جنس نامرغوب می تواند از یک فرش با شانه و تراکم پایین تر (مثل فرش 700 شانه) اما با کیفیت، کمتر باشد.

بخوان:  پیگیری پروژه شلمچه به بصره و سفرهای اربعین در گفت‌وگوی وزرای ایران و عراق 

فرش شگی دارای پرزهای بلندی می باشد و به پرزبلند معروف است . نفیسترین این فرشها معمولاً زمینه عاجی یا طلایی با نقشههای ظریف دارند که پرزهای آن بسیار کوتاه شده تا نقشه فرش هرچه بهتر و بیشتر دیده شود. با توجه به به برنامه ریزی های صورت گرفته برای معرفی بهتر فرش ماشینی و فرش دستباف ایرانی در جمهوری آذربایجان روند صادرات فرش ماشینی به این کشور در حال بهبود است زیرا کشور ما وجه تشابهات عمیق فرهنگی با کشور جمهوری آذربایجان دارد و سلایق مردم آذربایجان از بعضی جهات به ایرانی ها نزدیک است. علاوه بر توجه به رنگها در چیدمان دکوراسیون داخلی باید به ابعاد فرش کلاسیک ماشینی هم دقت داشته باشید که بهخوبی با مبلمان قهوه ای هماهنگ باشد؛ در غیر این صورت ممکن است جلوهای بینظم و نامرتب به نمایش بگذارد. اما این بسیار مهم است که قبل از خرید فرش ماشینی مورد نظرتان ابتدا اصالت آن را بشناسید.

تنها ایرادی که این دسته از فرشها دارند این است که گرد و خاک را به سادگی به اطراف منتقل میکنند. ما قبلا در مطلبی با عنوان “4 عامل موثر در قیمت فرش ماشینی” به نقش 4 عامل اصلی و کلیدی که بر قیمت فرش تاثیر دارند پرداختیم. توجیه قیمت فرش ماشینی با حقّه ای به نام: فاکتور بیار، خسارت بگیر! در دنیای وسیع فرش های ماشینی، گفته های بالا چکیده ای از مطالب مهم بود که در اختیارتان قرار دادیم، برای اطلاعات بیشتر و مشاوره دقیق تر با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید تا همکاران ما بتوانند به درستی شما را در زمینه خرید و نحوه سفارش انواع فرش های ماشینی باکیفیت بالا و با ضمانت نامه رسمی راهنمایی کنند تا خریدی مطمئن از فروشگاهی معتبر داشته باشید. مدت زمان تولید فرش دستباف به اندازه و پیچیدگی طرح بستگی دارد.

به دنبال تحول ، بشر آموخت كه می تواند با در هم نمودن و فشردن الياف پشم، زيراندازی ضخيمتر و گرمتر به نام نمد تهيه نمايد و با فراگيری فنون ريسندگی ، نخهای پشمی را توليد نمود و برای اولين بار با ادغام رشته نخهای افقی و عمودی نخهای پشم، گليم را ابداع كرد و اين سرآغازی بود براي ابداع فرش گرهدار يا پرزدار كه هنر و فنی پيشرفتهتر بود. در اینجا ما قصد داریم، همه موضوعات مهمی که بر قیمت فرش ماشینی موثر است را، بیان کنیم. شما می توانید روی عنوان این مقاله کلیک کنید و این مطلب را که به زبان ساده برای شما بیان شده مطالعه کنید. ولی استفاده از فرش دستباف به عنوان نماد هنر و صنعت ایران، هنوز در میان خانواده ها رواج دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: نماد فرش دستبافت تبریز باید همه جای شهر وجود داشته باشد.

به همین دلیل، به این فرش ها فرش تخفیفی نیز گفته میشود. در فرهنگ ایرانی، مفروش کردن خانه با فرش دستباف یکی از زینت های خانه محسوب می شود. او افزود: فرش دستبافت خراسان جنوبی به کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، سوئیس، امارات، عمان، قطر و لبنان صادر میشود که در حال حاضر با کم شدن صادرات، دو سوم تولیدات بافندگان روی دست شان مانده است. حال يا فرش بنحوی انتخاب شود كه كلا تخت و پاتختی ها را پوشش دهد و يا از جلوی پاتختی ها قرار بگيرد. قابل ذکر است که فرشهای ۱۰۰٪آکریلیک دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند ولی فرشهای ابریشم مصنوعی در حال حاضر به دلیل عدم پرزدهی و شستشوی بسیار آسان وثبات و درخشندگی بالا در بازارهای جهانی بعنوان بهترین کفپوش مورد توجه قرار گرفته و همچنین فرشها بر اساس شانه به ۳۵۰ – ۴۴۰ – ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه تقسیم میشوند.

بخوان:  به توصیه این 11 نفر کتاب جدید بخوانیم!

گاهاً شک می کنیم که چرا قیمت یک فرش دستبافت ارزان می باشد و بدون دلیل به فروشنده شک می کنیم که قصد دارای یک فرش بی کیفیت را به ما بفروشد در حال که اصلا اطلاعی در مورد جنس استفاده شده الیاف آن فرش اطلاعی نداریم. الیاف BCF: نخهای مصنوعی که با روشی مکانیکی پردازش شده و قبل از شانه زدن یا بافتن برجسته میشوند. البته الیاف مرغوب و بهتری نیز وجود دارند که معمولا به دلیل گران بودن استفاده نمی شوند یا خیلی به ندرت از آنها استفاده می شود. فرشهای پشمی دارای ماندگاری زیادی هستند و در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند اما گرد و خاک به سختی از آنها جدا میشود. اما فرش ماشینی در ایران عمری تقریباً ۴۰ ساله دارد.

اما مطلبی که می توانم در اینجا در مورد جنس فرش بگویم این است که در حال حاضر بهترین جنسی که در صنعت فرش ماشینی به عنوان نخ خاب استفاده میشود نخ اکرلیک هیت ست شده است. نخ خاب در ظاهر پرز فرش ماشینی تأثیر دارد. اما آیا می دانید که به عنوان مثال کم شدن 1 میلیمتر نخ خاب فرش 1500 شانه می تواند حدود 3 الی 4 کیلو نخ مصرف شده در یک تخته فرش 1500 را کاهش دهد؟ فرش کوروش برای راحت تر کردن انتخاب جهت رفاه مشتریان دسته بندی در سایت ایجاد کرده است که فرش های پرفروش و تخفیفی را در ان دسته از محصولات قرار داده است که مشتریان راحت تر در میان محصولات ، مدل فرش جدید با قیمت را انتخاب کنند .

فرشهای ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه به ترتیب در ردههای بعدی قیمت فرش ماشینی قرار میگیرند. در ابتدای ورود فرش ماشینی به بازار تنوع آن به دو نوع ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه خلاصه میشد. گروه فرش فرهی طی سال ها فعالیت خود توانسته است در راستای تامیننیاز و سلیقه مشتریان با استفاده از پیشرفتهترین تکنولوژی بافت دنیا و بهرهگیری از متخصصان مجرب، انواع فرشهای ماشینی را با تراکم بالا، در طرح ها و رنگ های مختلف تولید نماید. پنجمین عاملی که در تعیین قیمت فرش ماشینی موثر است و معمولا مشتریان به آن خیلی توجه نمی کنند، وزن فرش است. دو کتاب در زمینة فرش به رشتة تحریر درمیآید. این فرش ها در شهر مشهد به فروش می رسند و به نام فرش بلوچ-مشهد شناخته شده اند. متعاقباً با فراگیری فنون ریسندگی و تابندگی، نخهای پشمی را تولید نمود و برای اولین بار با ادغام رشته نخهای افقی و عمودی نخهای پشم، گلیم را ابداع کرد و این سرآغازی بود برای ابداع فرش گرهدار یا پرزدار که هنر و فنی پیشرفتهتر بود.