به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه و تحلیل داده «Statista» که مقر آن در هامبورگ آلمان است اعلام کرده که سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۱ تریلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱.۹ تریلیون دلار کاهش یافت.
آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar» اعلام کرد: برخی از مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیراً شاهد افزایش جستوجوها توسط چینیها بوده است. به عنوان مثال، از ۲۲ تا ۲۸ آوریل، جستوجو برای تور آتن تقریباً سه برابر شده، در حالی که جستجو برای تورهای برلین در مقایسه با هفته قبل تقریباً چهار برابر افزایش یافته است.
صاحبان صنعت گردشگری میگویند که اروپا از دیدن مسافران چینی بیشتر خوشحال میشود؛ چرا که اقتصاد این قاره را به جریان میاندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری کمک میکند.
سفر و گردشگری سهم بزرگی از برخی اقتصادها در اروپا را به خود اختصاص داده است، برای مثال طبق آمار ارئه شده، ۲۴.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی در سال ۲۰۱۹ از سفر و گردشگری حاصل شده است.
«چی چونگوانگ»، نایب رئیس آژانس مسافراتی «Toniu» در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی نیز به دلیل هزینههای کمتر و سیاستهای دوستانهتر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب کردهاند.
گردشگری بینالمللی ورودی و خروجی چین در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از ۱۹۰ میلیون نفر فراتر رفته است، که بیش از ۲۸۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان میدهد.
به گزارش ایسنا، آمار و ارقام منتشر شده از سوی آژانسهای مسافرتی نشان میدهد، خرید تورهای اروپایی توسط چینیها از اوایل سال ۲۰۲۳ و پس از اینکه چین محدودیتهای سفر به خارج از کشور را پس از همهگیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.
او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولاً ۲۵ هزار یوان (۳۵۰۰ دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به ۴۰ هزار یوان هزینه در بر خواهد داشت. همچنین افزودن پروازهای مستقیم از چین به مقاصد اروپای شرقی و روشهای راحتتر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را جذابتر میکند.
در این زمینه بیشتر بخوانید:
انتهای پیام