«وفاء» اولین دختر استشهادی فلسطین بود+عکس

دوست وفا که رفاقتی بیش از ۱۴ ساله با او داشت و در فعالیت‌های کمیته زنان اردوگاه «الامعری» واقع در «رام الله» همراه و هم‌پای او بود فقط با یک جمله از وفا یاد می‌کند که او دائما زیر لب می‌گفت « کاش مرا فدای وطن کنند». حالا وفا نه تنها فدای وطن زیبای خود شد، بلکه الگویی برای تمام زنان مبارز و آزادی خواه در فلسطین اشغالی شد.

پایان پیام/


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، شهیده «وفاء علی ادریس» اولین دختری بود که پا بر روی تمام آرزوهای جوانی‌اش گذاشت و برای آرمانی که در سینه داشت، یعنی آزادی وطنش که نظامیان صهیونیستی آن را به زور اشغال کرده بودند،‌ تصمیم مقدسی گرفت. 

در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۲ «وفاء» با قدم‌هایی استوار و محکم پا بر روی خاک اشغال شده سرزمینش گذاشت، در یکی از چمدان‌هایش بمبی جاسازی کرده بود و وارد یکی از محله‌های تجاری صهیونیستی شد تا با انفجاری بی‌سابقه در آنجا، لرزه‌ای بر تن اشغالگران بیاندازد. هیچکس فکر نمی‌کرد که پیکر وفاء، روزی وسیله سوخته شدن غاصبان شود و بدن مطهرش به دور از خانواده، هر کدام به سمتی بر روی خاک اشغال شده وطنش بیفتد.

دختر سرزمین زیتون توانست با این کار شجاعانه و فداکارانه خود یک صهیونیست را به هلاکت برساند و ۹۰ نفر دیگر را هم به شدت مجروح و زخمی کند. درست است که وفا باعث شد خانه‌‌شان ساکت و کم نور شود اما برای مادر و پدر خود باعث سرافرازی و سربلندی شد تا خانواده‌اش به او افتخار کنند. 

بخوان:  گنجینه کم‌تر دیده‌شده در تهران + عکس



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


منبع: https://farsnews.ir/news/14020727000594/%D9%88%D9%81%D8%A7%D8%A1-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

اما دل وفاء آرام و قرار نداشت. گویی خود باید اقدامی می‌کرد تا نام و یادش نه فقط به عنوان یک امداد‌گر، بلکه به عنوان یک الگو برای تمام زنان و دختران سرزمین زیتون تا ابد ورد زبان‌ها باشد. او تصمیم گرفت پا در مسیری بگذارد که مقصدی جز شهادت ندارد و اولین زنی باشد که با عملیات استشهادی، بهار زندگی خود را پایان می‌دهد و صهیونیست‌های اشغالگر را روانه جهنم می‌کند.

او تحصیلات خود را در مدرسه‌های اردوگاه آوارگان فلسطینی سپری کرد و در دانشکده پرستاری دانشگاه ملی«النجاح» در نابلس ادامه تحصیل داد و مشتاقانه در جمعیت هلال احمر به عضویت درآمد تا به عنوان یک افسر امداد برای نجات جان و مداوای زخم‌های هم‌وطنان خود که به دست تروریست‌های صهیونیستی با فجیع‌ترین جنایات مواجه‌اند، شروع به کار کند.