ژاپن دوباره صورتی می‌شود! – ایسنا

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

کرانه رودخانه «Tamayugawa» واقع در استان شیمانه، تونل ۲ کیلومتری از درختان گیلاس دارد. همچنین پارک قلعه ماتسو این استان نیز ۲۰۰ درخت ساکورا را در برگرفته که در محیط این قلعه پراکنده شده‌اند.

به نظر می‌رسد دما در پایتخت ژاپن در ماه فوریه و مارس بالاتر از میانگین باشد و به همین دلیل درختان زودتر از موعد شکوفه خواهند داد.

در ادامه تصاویری از فصل شکوفه‌زدن درختان گیلاس ژاپن در سال گذشته را مشاهده می‌کنید:

«کوه یوشینو» ‌ یکی دیگر از مقاصد مشهور ژاپن برای تماشای شکوفه‌های درخت گیلاس است. در این مکان هر ساله بیش از ۳۰ هزار درخت ساکورا شکوفه می‌دهد و دامنه کوه را با رنگ صورتی سنگ‌فرش می‌کند. با این‌که نمای اصلی این منطقه درختان صورتی است، ‌ اما بازدیدکنندگان می‌تواند همچنین از چندین معبد بازدیدکنند. به دلیل اختلاف ارتفاع، ‌ درختان این منطقه در بازه‌های زمانی متفاوتی شکوفه می‌دهند به نحوی که درختانی که در ارتفاعات پایین‌تر هستند زودتر شکوفه می‌دهند و درختان ارتفاع بالاتر نخست به رنگ سفید درمی‌آیند و با گذشت زمان، گلبرگ‌های آن‌ها به رنگ صورتی درمی‌آید.

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

پایتخت ژاپن چندین مکان را در خود جای داده است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها درخت‌های «ساکورا» را از اواخر مارس تماشا کنند. یکی از این مکان‌های محبوب، ‌ «پارک اوئنو» ‌ است. این منظره صورتی پودری حدود دو هفته دوام دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشنال، ‌ یک آژانس تحقیقاتی در ژاپن پیش‌بینی می‌کند که شکوفه‌زدن درختان گیلاس از ۲۱ مارس، یعنی سه روز زودتر از حالت عادی آغاز خواهد شد. پیش‌بینی‌ می‌شود درختان گیلاس در توکیو در بیست‌ونهم مارس کاملا شکوفه داده باشند.

بخوان:  برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی گیلان

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

ژاپن پس از گذشت سه سال محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، ‌ بار دیگر آماده میزبانی از بازدیدکنندگان فصل شکوفه‌های گیلاس شده است.

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

شاید محبوب‌ترین مقصد ژاپن برای تماشای شکوفه‌های گیلاس، کیوتو باشد که هرساله در ماه آوریل مملو از گردشگرانی است که برای تماشای این درختان جمع‌ شده‌اند. معابد، زیارتگاه‌ها و رودخانه‌های این شهر  پس‌زمینه‌ای عالی برای ساکورا ایجاد می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند به پارک «مارویاما» ‌بروند که خانه ۷۰۰ درخت است. شهر در این مقطع از سال می‌تواند بسیار شلوغ شود و هتل‌های آن از چندین ماه قبل رزرو می‌شوند.  

امسال ژاپن به لطف تقاضای زیاد، ‌ آماده پذیرایی از شمار چشمگیر بازدیدکنندگان خارجی است.

کوه یوشینو در منطقه کانسای

استان شیمانه

شهر اوبه در یاماگوچی

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

کیوتو

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

پارک ۱۰۰هکتاری «توکیوا» ‌ که در استان یاماگوچی واقع شده است، هزاران درخت گیلاس را دربرگرفته است. این پارک تفریحی شامل باغ‌وحش و مجسمه‌ می‌شود، اما بیش از هرچیز دیگری به دلیل جشنواره ساکورایی که هرساله برپا می‌کند بین مردم شهرت دارد.

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

درختان گیلاس در ژاپن هر سال در چند هفته شکوفه می‌دهند و گل‌های صورتی و سفید آن‌ها به یک جاذبه برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

به طور معمول نخستین شکوفه‌های درختان گیلاس در «اوکیناوا» دیده می‌شوند و گلبرگ‌های صورتی آن‌ها از اواخر ماه مارس تا اوایل ماه آوریل به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شوند. فصل شکوفه‌های گیلاس در مناطق سردتر ژاپن تا ماه مه ادامه پیدا می‌کند.

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401120805913/%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

در ماه مارس اخیر، یعنی پنج ماه پیش از این‌که محدودیت‌های کرونایی ژاپن برای بسیاری از گردشگران لغو شود، ‌ این کشور پذیرای ۶۶ هزار نفر  بازدیدکننده بود، ‌ این درحالی است که این رقم در آغاز فصل شکوفه گیلاس در دوران پیش از همه‌گیری کرونا به ۲.۷۶ می‌رسید.

بخوان:  فشارهای جنگ تحمیلی باعث نشد مردم ایران پشت کشورشان را خالی کنند+فیلم

شکوفه‌های گیلاس که با به پایان رسیدن فصل زمستان ظهور پیدا می‌کنند، در فواصل زمانی متفاوت در نقاط مختلف ژاپن به چشم می‌خورند. در ادامه با برخی از محبوب‌ترین مناطق ژاپن برای بازدید از این درختان صورتی آشنا می‌شوید:‌

ژاپن دوباره صورتی می‌شود!

پارک اوئنو