۱۸۰۰ رویداد در وزارت میراث فرهنگی ثبت شده است

طرح جامع فرخشهر مصوب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروز در وزارت میراث فرهنگی ۱۸۰۰ رویداد به‌صورت تقویمی ثبت شده که بهانه خوبی برای تقویت فرهنگ ملی است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1403022014635/%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B0-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AB-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی ادامه داد: آنچه مقابل برنامه‌ریزی نظام استکبار برای یکسان‌سازی جهانی انجام می‌شود، اجرای برنامه‌های فرهنگ بومی و ملی است؛ در گذشته، با فیلم‌ها و در ماهواره و اکنون در فضای مجازی به‌دنبال یکسان‌سازی هستند، اما دنیا مقابل یکسان‌ساری‌ها می‌ایستد. امروز غربی‌ها با اینترنت و فضای مجازی به‌دنبال یکسان‌سازی‌اند که موفق نیستند، زیرا مردم از ارزش‌ها، فرهنگ‌ها، شعر و ادبیات پاسداری می‌کنند و این فرهنگ‌ها ماندگارند.

حیدری با اشاره به وجود وحدت و همدلی میان خدمتگزاران و نمایندگان مجلس، افزود: با نمایندگان عهد بستیم که به جای پرداختن به حواشی، بر مسائل اصلی تمرکز شود.

او تاکید کرد: هرچه می‌توانید برنامه‌های شاد داشته باشید، زیرا شادی ارزش بزرگ کشور است و یکی از توصیه‌های رئیس جمهوری، برخلاف همه مشکلات هرچه می‌توانید دل مردم را شاد و از برنامه‌های شاد حمایت کنید، زیرا باید زمینه‌ها در این راستا فراهم شود.

وی ارتقای بخش فرخشهر به شهرستان، تهیه و تصویب طرح جامع فرخشهر، تخصیص اعتبار برای کتابخانه، استقرار اداره‌ها، احداث مسکن ملی، تخصیص زمین برای جوانی جمعیت، احداث مدرسه ۳ و ۹ کلاسه، آغاز پروژه‌ ساخت سالن ورزشی شهر فرخشهر و اصلاح شبکه فاضلاب را از جمله اقدامات دولت در این شهرستان دانست.

عزت‌الله ضرغامی امروز (۲۰ اردیبهشت‌ ماه) در مراسم نکوداشت روز فرخشهر، اظهار کرد: روز فرخشهر، روز همه خوبی‌ها، ارزش‌ها، جوانان، ایثارگران است، شهری فرهنگی که مردم آن اهل‌ مطالعه، شعر، هنر هستند. 

بخوان:  حمید رمی: نقد سرود مداحی نقد اشخاص نیست

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: شهر فرخشهر، شهر سرداران شهید و اولین شهید انقلاب است که برای این روز و نکوداشت این روز، وزیر میراث فرهنگی در منطقه حضور پیدا کرد.